Beta Onderwijs op Maat

06 24224843
Training: Stimuleren van een groeimindset. Hoe doe je dat? Hangt succes of falen af van een talent dat je wel of niet hebt? Of hangt het af van capaciteiten die je ontwikkelt door training en ervaring? De mindset van een leerling bepaalt in grote mate of een leerling wil leren of niet. Ben jij als docent in staat om die mindset te beïnvloeden? In deze workshop bespreken we de theorie van een fixed en growth mindset en welke feedback jij als docent kan geven om een groeimindset te bevorderen. Max. groepgrootte: 15p Duur: 2 bijeenkomsten van 3 uur
Presentaties, workshops en trainingen Als trainer probeer ik docenten en schoolleiders in een nascholing te laten werken aan een meer op maat, samenhangend en doelgericht onderwijs waarbij leren en de ontwikkeling van het talent van de leerling een prominente plaats inneemt. Onderwerpen die daar worden besproken zijn leren, motivatie, feedback geven, differentiatie, toetsen, zelfverantwoordelijk maken van de leerlingen, toetsen, leerstrategieën, onderzoekend leren, creativiteit en verwondering en nieuwsgierigheid. In een prettige en ontspannen sfeer krijg je inspiratie, motivatie en voorbeelden om morgen weer voor de klas te staan.  Alle presentaties en trainingen kunnen ook worden aangeboden als workshop.
Presentatie: Motiveren is te leren (PO en VO) Motivatie is een belangrijke factor bij het leerproces. Gemotiveerde leerlingen zijn nieuwsgierig, betrokken en beter in staat om te gaan met uitdagingen en tegenslagen. In deze workshop bespreken we de theorie van motiverende factoren. Welke factoren zijn belangrijk voor motivatie? Welke motiverende elementen zitten al in jouw les en welke kan je erin stoppen om leerlingen te motiveren? Je krijgt tips die je gelijk in je les kunt toepassen. Max. groepgrootte: 50p Duur: 1,5 uur
Training: Positief voor de groep Voor TOAs Ook als technisch onderwijs assistent zul je af en toe met leerlingen iets gaan doen. Hoe reageer je als er iets gebeurt, hoe stel je doelen, hoe houd je de sfeer positief? In deze training krijg je heel veel tips die je helpen om als een echte professional voor de groep te staan. Max. groepgrootte: 15p Duur: 4 bijeenkomsten van 3 uur
Training: Drama tegen energielekkage Zelfverzekerd voor een groep staan is niet iedereen gegeven. Daar komt vaak een stukje toneelspelen bij kijken. Als je toneel kunt spelen voor een groep kun je je anders voordoen dan je voelt en dat kan zijn voordelen hebben. Incidenten hebben bijvoorbeeld minder grip op je gedrag en de sfeer in de groep hoeft door zo’n incident niet gelijk te veranderen want het heeft op jou geen invloed. Daarbij verspil je op deze manier minder energie. Deze training wordt gegeven In samenwerking met een docent drama. Max. groepgrootte: 15p Duur: 4 bijeenkomsten van 3 uur
Training: Beter presteren door goede feedback In alle lijstjes over hoe je het beste kunt laten leren staat goede feedback geven bovenaan. Maar hoe doe je dat: goede feedback geven? Ik heb een aantal manieren waarmee je goede feedback kunt geven zodat jouw leerlingen beter gaan presteren. Oplossingsgerichte gesprekstechnieken, groeimindset en verschillende voorbeelden komen voorbij. Max. groepgrootte: 15p Duur: 3 bijeenkomsten van 3 uur
Training: Lesson study Deze nuttige methode van onderwijsverbetering is een aantal geleden komen overwaaien. Op deze manier bereid je met een groep docenten een les voor en gaat die telkens weer verbeteren. Ultieme vorm van gedetailleerd kijken naar een les. Gelukkig doe je het niet alleen maar met elkaar. Jouw eigen lessen worden er natuurlijk ook beter van. Max. groepgrootte: 15p Duur: 2 bijeenkomsten van 3 uur
Presentatie: Groeimindset bij jouw leerlingen Volgens mij is dit de basis voor al het leren: een groeimindset. In deze training leer je over de achtergronden en hoe je leerlingen in jouw klas kunt bewegen naar een groeimindset. De belangrijkste training/presentatie in mijn assortiment! Max. groepgrootte: 50p Duur: 1,5 uur
Training: Aan de slag met talent De nuttigste training van het moment. Hoe krijg je ze allemaal aan de slag? Welk talent heeft elke leerling en hoe ga je daar met je lessen mee om? Alles komt hier samen: hersenontwikkeling, motivatie, feedback geven, leren leren, zelfverantwoordelijk maken, enz. Met achtergronden, theorieën en heel veel voorbeelden van andere docenten. In een inspirerende groep word je zelf aan het werk gezet op je school om jouw onderwijs aan te pakken. Doen! Max. groepgrootte: 15p Duur: 6 bijeenkomsten van 3 uur
Training: Zelfverantwoordelijke leerlingen Helemaal van deze tijd: hoe maak je leerlingen zelfverantwoordelijker voor hun leerproces? Wat hebben ze daarvoor nodig? Met achtergronden en nieuwe inzichten en natuurlijk heel veel voorbeelden word je naar jouw les teruggestuurd om aan de slag te gaan. Ga uitproberen en kijk wat bij jou past. Max. groepgrootte: 15p Duur: 4 bijeenkomsten van 3 uur
Mail Mail
Presentaties, workshops en trainingen
Als trainer probeer ik docenten en schoolleiders in een nascholing te laten werken aan een meer op maat, samenhangend en doelgericht onderwijs waarbij leren en de ontwikkeling van het talent van de leerling een prominente plaats inneemt. In een prettige en ontspannen sfeer krijg je inspiratie, motivatie en voorbeelden om morgen weer voor de klas te staan.  Alle presentaties en trainingen kunnen ook worden aangeboden als workshop.
Training: Beter presteren door goede feedback In alle lijstjes over hoe je het beste kunt laten leren staat goede feedback geven bovenaan. Maar hoe doe je dat: goede feedback geven? Ik heb een aantal manieren waarmee je goede feedback kunt geven zodat jouw leerlingen beter gaan presteren. Oplossingsgerichte gesprekstechnieken, groeimindset en verschillende voorbeelden komen voorbij. Max. groepgrootte: 15p Duur: 3 bijeenkomsten van 3 uur
Training: Zelfverantwoordelijke leerlingen Helemaal van deze tijd: hoe maak je leerlingen zelfverantwoordelijker voor hun leerproces? Wat hebben ze daarvoor nodig? Met achtergronden en nieuwe inzichten en natuurlijk heel veel voorbeelden word je naar jouw les teruggestuurd om aan de slag te gaan. Ga uitproberen en kijk wat bij jou past. Max. groepgrootte: 15p Duur: 4 bijeenkomsten van 3 uur
Training: Stimuleren van een groeimindset. Hoe doe je dat? Hangt succes of falen af van een talent dat je wel of niet hebt? Of hangt het af van capaciteiten die je ontwikkelt door training en ervaring? De mindset van een leerling bepaalt in grote mate of een leerling wil leren of niet. Ben jij als docent in staat om die mindset te beïnvloeden? In deze workshop bespreken we de theorie van een fixed en growth mindset en welke feedback jij als docent kan geven om een groeimindset te bevorderen. Max. groepgrootte: 15p Duur: 2 bijeenkomsten van 3 uur
Training: Aan de slag met talent De nuttigste training van het moment. Hoe krijg je ze allemaal aan de slag? Welk talent heeft elke leerling en hoe ga je daar met je lessen mee om? Alles komt hier samen: hersenontwikkeling, motivatie, feedback geven, leren leren, zelfverantwoordelijk maken, enz. Met achtergronden, theorieën en heel veel voorbeelden van andere docenten. In een inspirerende groep word je zelf aan het werk gezet op je school om jouw onderwijs aan te pakken. Doen! Max. groepgrootte: 15p Duur: 6 bijeenkomsten van 3 uur
Training: Drama tegen energielekkage Zelfverzekerd voor een groep staan is niet iedereen gegeven. Daar komt vaak een stukje toneelspelen bij kijken. Als je toneel kunt spelen voor een groep kun je je anders voordoen dan je voelt en dat kan zijn voordelen hebben. Incidenten hebben bijvoorbeeld minder grip op je gedrag en de sfeer in de groep hoeft door zo’n incident niet gelijk te veranderen want het heeft op jou geen invloed. Daarbij verspil je op deze manier minder energie. Deze training wordt gegeven In samenwerking met een docent drama. Max. groepgrootte: 15p Duur: 4 bijeenkomsten van 3 uur
Training: Positief voor de groep Voor TOAs Ook als technisch onderwijs assistent zul je af en toe met leerlingen iets gaan doen. Hoe reageer je als er iets gebeurt, hoe stel je doelen, hoe houd je de sfeer positief? In deze training krijg je heel veel tips die je helpen om als een echte professional voor de groep te staan. Max. groepgrootte: 15p Duur: 4 bijeenkomsten van 3 uur
Training: Lesson study Deze nuttige methode van onderwijsverbetering is een aantal geleden komen overwaaien. Op deze manier bereid je met een groep docenten een les voor en gaat die telkens weer verbeteren. Ultieme vorm van gedetailleerd kijken naar een les. Gelukkig doe je het niet alleen maar met elkaar. Jouw eigen lessen worden er natuurlijk ook beter van. Max. groepgrootte: 15p Duur: 2 bijeenkomsten van 3 uur

Beta Onderwijs op Maat